الأربعاء 15-5-2024 الموافق 8 ذو القعدة 1445 منصة البلقاء الرقمية منصة البلقاء الرقمية | خريجو البلقاء | دليل الهاتف | English
عن الجامعةmenu arrow الكليات والعمادات menu arrow وحدة القبول والتسجيل المراكز العلمية menu arrow الوحدات الادارية menu arrow بوابة القبولات المشاريع والمؤتمرات menu arrow البلقاء والعالم
عن الجامعة:
bullet عن الجامعة
bullet الرسالة الملكية
bullet كلمة الرئيس
bullet الرؤيا و الرسالة
bullet رئاسة الجامعة
bullet مجلس الامناء

bullet مجلس الجامعة
bullet مجلس العمداء
bullet الرؤساء السابقون
bullet قصص نجاح
bullet البلقاء في عيونهم
bullet السياسات العامة لجامعة البلقاء التطبيقية
bullet الخطة الاستراتيجية 2021 - 2025
bullet خطة إدارة المخاطر 2021-2025
العمادات:
bullet  شؤون الطلبة
bullet  البحث العلمي و الابتكار

bullet  أكاديمية الأمير الحسين بن عبد الله الثاني للحماية المدنية
كليات مركز الجامعة:
bullet  الدراسات العليا
bullet  الطب
bullet  الهندسة
bullet  التمريض
bullet  العلوم
bullet  الاعمال
bullet  السلط للعلوم الإنسانية
bullet  الامير عبدالله بن غازي للاتصالات وتكنولوجيا المعلومات

bullet  الزراعة التكنولوجية
bullet  السلط التقنية
bullet  الذكاء الاصطناعي
bullet  الحقوق
الكليات الخارجية:
bullet  الحصن الجامعية
bullet  اربد الجامعية
bullet  عجلون الجامعية
bullet  الهندسة التكنولوجية
bullet  عمان الجامعية للعلوم المالية والادارية
bullet  الاميرة عاليه الجامعية
bullet  الزرقاء الجامعية

bullet  الاميرة رحمة الجامعية
bullet  الكرك الجامعية
bullet  الشوبك الجامعية
bullet  معان الجامعية
bullet  العقبة الجامعية
المراكز العلمية
bullet مركز الحاسوب
bullet مركز اللغات
bullet مركز الاستشارات والدراسات والتدريب
bullet المركز الوطني للتدريب وتأهيل المدربين
bullet مركز التطوير وضمان الجودة
bullet المركز الدولي لبحوث المياه والبيئة والطاقة
bullet المركز الاردني الكوري للمعلومات وتكنولوجيا الاتصالات
bullet مركز العقبة للتعليم والتدريب البحري
bullet مركز تكنولوجيا التعلم والتعليم
bullet مركز الابتكار والابداع وريادة الاعمال
bullet  مركز القياس والتشخيص الشامل للإعاقات
bullet مركز التطوير الوظيفي
الوحدات:
bullet وحدة القبول والتسجيل
bullet وحدة التقييم والامتحانات العامة
bullet وحدة المكتبة المركزية
bullet وحدة الشؤون المالية
bullet وحدة التأمين الصحي
bullet وحدة الخدمات العامة

bullet  وحدة الرئاسة
bullet وحدة اللوازم والاشغال
bullet وحدة الرقابة والتدقيق الداخلي
bullet وحدة التعاون والعلاقات الدولية
bullet وحدة التنمية وخدمة المجتمع المحلي
الدوائر:
bullet دائرة شؤون العاملين
bullet نادي العاملين
وحدة القبول والتسجيل:
bullet الصفحة الرئيسية
bullet التعليمات
bullet  نشرة تخصصات البكالوريوس
bullet نشرة تخصصات البكالوريوس التقني
bullet نشرة تخصصات الدبلوم
bullet التحقق من الشهادات
bullet بوابة القبولات

bullet طلب التحقق من صحة شهادة
bullet دليل الطالب
bullet التقويم الجامعي 2021 _ 2022
bullet التقويم الجامعي 2022 _ 2023
bullet نظام التسجيل الإلكتروني
bullet دراسة نسب التشغيل لخريجي جامعة البلقاء التطبيقية
bullet عرض تقديمي عن دراسة نسب التشغيل لخريجي جامعة البلقاء التطبيقية
المشاريع و المؤتمرات:
bullet مؤتمر جامعة البلقاء التطبيقية الأول في مشاريع البحث العلمي
bullet المؤتمر الدولي الاول - مستقبل الاستدامة لبيئة الاعمال: تجارب عملية
bullet 3D GARMENT DESIGN TRAINING
bullet Innovative Agriculture for Food Security
bullet 3rd International Oil Shale Conference
bullet مؤتمر تطور التنمية والخدمات في مئة عام
bullet W A T R A
bullet المؤتمر الدولي في تكنولوجيا معلومات الأعمال والاقتصاد المعرفي
bullet مؤتمر الاقتصاد الاسلامي الثاني
bullet المؤتمر الدولي الاول للتعليم التقني
bullet Erasmus+ Projects
bullet المؤتمر الدولي في الريادة, الإبداع والابتكار في بيئة الأعمال
bullet Vocational Training Center
bullet المؤتمر الاردني الافتراضي الاول لسلامة العمليات الكيميائية
bullet INTERNISA
bullet Med-Quad
bullet International Conference on Applied Chemistry and Biotechnology
bullet Erasmus+ Projects
OverView
Research Intersets
Qualifications
Experiences
Publications
University Courses Taught
Conferences and Workshops
Community Service
Refrences
Dr. Wesam Ibrahaim Mohammd Alabdallat
Doctor of Business Administration Professor Assistant at Al-Balqa Applied University
ASSISTANT PROFESSOR
AQABA UNIVERSITY COLLEGE
https://www.bau.edu.jo/@w.alabdallat
 Major: Business Administration
 Minor: Administrative information system
 w.alabdallat@bau.edu.jo
 523
عربي
ORCID ID: 0000-0002-6202-5292
WoS: https://www.webofscience.com/wos/author/record/ACT-4816-2022
Scopus Author ID: 57215027243
Scopus Link: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57215027243
Researcher ID: 89248
Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=0S92pHcAAAAJ&hl=ar

OverView
Dr. Wesam Ibrahaim Mohammad Alabdallat is
a Assistant Professor at the Faculty of Bushiness and
Administration in Al Balqa Applied University,
Aqaba, Jordan. He holds PhD Degree in Business
Administration from Brunel University, UK. His
research interests include E-government evaluation,
eliminating corruption through e-services,
and transforming toward integrated and effective e-government services

Research Intersets:
E-Business
E-government
Administrative Strategies
Leading business

Qualifications
# Degree University Specialization Graduation year
1PHDBrunel University LondonBusiness Management2016
2MASTER DEGREEThe Arab Academy For Banking & Financial SciencesBusiness Management2007
3BACHELOR'S DEGREEMutah universityPublic Administration1998

Experiences
Academic Experience:
2022 -Current :Assistant Professor,Al Balqa Applied University - Aqaba University College,Jordan.
2018 -2022 :Full time lecturer,Al Balqa Applied University - Aqaba University College,Jordan.

Administrative Experience:
2022 -Current :Head of the Department of Financial and Administrative Sciences,Al Balqa Applied University - Aqaba University College,Jordan.

Publications
1- Impact of E-Government Applications on Reducing Administrative Burden in Delivering Public Service ,Information Sciences Letters An International Journal, 2023,Vol. 12,no. 4.
2- The Usage of Internet of Things (IoT) in an Effective Fighting of Covid-19 ,International Journal of Innovation, Creativity and Change, 2022,Vol. 16,no. 1.
3- Influence of Management Information System Dimensions on Institutional Performance ,Information Sciences Letters An International Journal, 2022,Vol. 11,no. 4.
4- Impact of Activating Electronic Platforms by The National Center For Crisis Management During Corona Pandemic (Covid-19) on The Users? Satisfaction-2020 ,International Journal of Innovation, Creativity and Change, 2020,Vol. 14,no. 11.
5- The effect of information systems and human resources strategies on the success of information systems: Evidence from Jordanian commercial companies ,Management Science Letters, 2020,Vol. 11,no. 3.
6- Toward A Mandatory Public E-services in Jordan ,Cogent Business & Management, 2020,Vol. 7,no. 1.

University Courses Taught
1- E-commerce.
2- Warehouse information systems management.
3- Principles of Marketing.
4- Commercial Correspondences (English & Arabic.
5- Principles of Administration.
6- Principles of planning and project management.
7- Human Resource Management.
8- Total Quality Management.
9- Administrative information system.
10- Material management.

Conferences and Workshops
# Conference/Workshop Name Conference/Workshop Place Conference/Workshop Date
1EHS Case Study & RequirementsJordan2023/10
2tradibng strategies in the financial marketsJordan2023/09
3Innovation in e - commerceJordan2023/09

Community Service :
* Your health initiative matters to us.
* Member of the University Qualification Examination Committee.
* Rapporteur of the Committee for the preparation and development of plans.
* Rapporteur of the Development and Quality Committee.
* The decision of the differentiation committee for appointment.
* Your life matters to us.
* Member of the Committee on Relations with the Local Community.
* Rapporteur of the Committee for the Development of Logistics Sciences for the Bachelors Degree.
* Digital identity identification initiative.
* Member of the Council of Al-Balqa Applied University.
* Rapporteur and head of the media committee.
* Rapporteur and head of the annual report committee for management information systems major.
* Member of the Study Plans Development Committee.
* Member of the University Proficiency Examination Committee.
* Member of the Material Equation Committee.
* Head of the Department of Financial and Administrative Sciences.
* Member of the Council of Aqaba University College.
* Rapporteur of the Gifted Care Committee.
* Rapporteur of the Awareness and Guidance Committee.
* Rapporteur of the field training committee for business administration students.
* Appointment of the examination committee.
* The decision of the differentiation Committee for the appointment of the specialization of Customs Sciences.
* Rapporteur of the selection committee for appointment to major in port management and maritime logistics - Bachelor?s degree.
Decision of the committee for the preparation of standards for the specialization of the shipping and clearance department.
The decision of the scholarship committee for the specialization of shipping and clearance management.
The decision of the differentiation committee to appoint the specialization of electronic marketing.
The decision of the committee for the development and updating of study plans for the specialization of electronic marketing.

Refrences
Dr. harun eabdallah alriyal-Bahrain University ,halryalat@uob.edu.bh.
Prof. Dr. kamil alhawajirih-Mutah University ,kalhawajreh@mutah.edu.jo.
Dr. Omar Ibrahim Al-Hawari-Ohio University ,alhawari@ohio.edu.
Dr. Ibrahim Mahmoud Mansourh-The Hashemite University ,ebrahimp_mansour@hu.edu.jo.


Print CV
Print CV



اتصل بنا
جامعة البلقاء التطبيقية
 962 5 3491111+
 962 5 3532312+
  السلط 19117 . الاردن, ص. ب. 206
شبكات التواصل الإجتماعي
Facebook Twitter Youtube Instgram Linked In
Google Play App Store
سياسة حماية البيانات و الخصوصية
©2022 جميع الحقوق محفوظة جامعة البلقاء التطبيقية تصميم وبرمجة مركز الحاسوب
إضغط هنا لمشاهدة أفضل إعدادات التصفح